Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
voda schreef op 28 februari 2019 06:32 :
Dit is Volvo's antwoord op de Tesla Model 3
Volvo wil met de elektrische Polestar 2 de Tesla Model 3 te lijf gaan. De afmetingen en prestaties zijn vergelijkbaar en hetzelfde geldt waarschijnlijk voor de prijs, die rond de 50.000 euro zal liggen. Dit is het tweede model van Polestar, een naam die vroeger alleen werd gebruikt voor sportieve versies van Volvo's, maar tegenwoordig als apart merk voor (semi-) elektrische auto's in de markt wordt gezet.
Als ik het dus goed begrijp, komen ze met een auto met dezelfde (of slechtere) spec's, tegen dezelfde prijs, maar dan 2 jaar later.... Nee daar ga je de concurrentie flink mee te lijf ja.
tomansky schreef op 28 februari 2019 08:49 :
[...]
Als ik het dus goed begrijp, komen ze met een auto met dezelfde (of slechtere) spec's, tegen dezelfde prijs, maar dan 2 jaar later.... Nee daar ga je de concurrentie flink mee te lijf ja.
Nee. €40K voor de in het 2e jaar beschikbare versie is vooralsnog minder dan een Model 3 die nog steeds niet te koop is. Deze Polestar zal luxer ervaren worden, Tesla is er een schaars gewatteerde panic room bij. Er is geen merk dat zo kaal opgeleverd wordt qua driving aids. Traffic aware cruise control zit gebundeld met Enhanced Autopilot en kost je dus €5500. Je mag je voeten gebruiken om de afstand tot je voorganger nominaal te houden, of dokken. Een kale Polestar 2 zal heel sterk staan tegenover de Model 3 in beloofde basisvorm. Zitcomfort zal een stuk beter zijn in de Polestar omdat de battery slimmer geplaatst is. Niet onder de voeten. In Model 3 zit je op de achterbank een beetje als op een stevig kussen op de vloer met beperkte beenruimte en nog net een rugsteun. Accu onder de voeten maakt dat een stoel 10cm lager lijkt. Aan lange actieradius heb je weinig als je op de achterbank met je hoofd tussen je kniën zit. Model 3 is ook een ramp voor bagage. Brievenbus achterklepje. Volledige Android integratie gaat Polestar 2 een hoop helpen. Tesla pocht met hun eigen architectuur maar laat dan na er iets nuttigs mee te doen. Zou deze goede BEV onder Polestar verkopen Volvo meer tijd en ruimte geven om de noodzakelijke overgang te maken zonder teveel bloedverlies?
@Skater Jij begint al verkeerd met jouw opmerking dat Model 3 niet te koop is. Nu kopen beteken over 1 - 2 mnd rijden. De rest is jouw persoonlijke mening. Dat mag. Maar geen onzin verkopen a.u.b.
Ja het creeeren van een hype kan je wel aan Musk over laten.
Minder dan het basismodel dat voorlopig niet in Europa te koop is. Nu wel in de VS. Goede zet dat Autopilot zoals het nu is afgeprijsd wordt. Nodig bij die instapmodellen en om te concurreren met bijvoorbeeld die Polestar.
Kijk zo kennen we ze weer. Eerst met veel bombarie presenteren dat ze de Model 3 voor 35K gaan leveren. En dan even wachten tot iedereen overschakelt op allerlei fora om te roepen dat het zo geweldig is. En dan vervolgens komt Tesla nog even stilletjes melden dat ze Q1 en Q2 toch geen winst gaan maken. Hoe ver kijk je dan vooruit als management? Dan kon een blind paard nog zien aankomen tenzij je een grote rose bril op had. En dan nog het plan om een groot deel van de winkels om te bouwen naar service centers. Zijn A locaties niet wat duur en klein voor een service center? Los van het huurcontract en het naambordje zou ik niet weten waarom dat je op dezelfde locatie blijft zitten. Ook je personeelsbestand moet helemaal veranderen. Je moet (over het algemeen)een verkoper niet laten sleutelen..
Maar je kan zeggen wat je wil. Door het van te voren zo op te kloppen ging de koers ca 6% omhoog. Stel dat de koers nu weer 4% zakt door het toch wel slechte nieuws dat er een winstwaarschuwing is gegeven. Dan staan ze toch nog mooi in de plus. Want je kan zeggen wat je wil. De lancering van een Model 3 van 35K is niet echt positief voor de aandeelhouders, want die konden ze een half jaar terug alleen leveren met dik verlies. Mogelijk kan dat nu break-even. Maar echt winstgevend zal het niet zijn. Bijkomend probleem is de productmix. De dure winstgevende modellen zijn uitgeleverd. Nu komen de goedkopere versies met lage marges(misschien wel negatief). Het verlies wordt onder andere veroorzaakt door eenmalige posten. Maar waardoor nog meer dan?
Verder zie ik de afgelopen dagen veel witte Tesla's bij Tesla Tilburg rijden met Tesla reclame er op. Dat zouden wel eens Model 3 auto's kunnen zijn voor een testrit vermoed ik. Ik heb er gisteren 3 gezien toen ik er voorbij reed. Helaas kon ik van op afstand niet zien of het inderdaad de Model 3 was. Het blijven wel mooie auto's, eerlijk is eerlijk. Al zijn ze net iets te gestroomlijnd waardoor het wat saai wordt en ze allemaal op elkaar lijken (maar dat is een kwestie van smaak).
Zouden ze nu echt die A locaties met alleen een winkel gaan behouden? Ik betwijfel het. Korte termijn de kosten van het wegdoen nemen, lange termijn de verkoop door fans laten doen bij events en verder gewoon in 1 minuut online. Nu lees ik dat er in China toch tot 2 miljard geleend wordt voor de bouw. Zo kan ik ook nieuwbouw betalen uit cashflow :-) Overall zien we een flinke prijsdaling voor Model 3 en de echte bodemversie zal amper verkocht worden want voor $2000 extra krijg je 32 km extra actieradius, hogere topsnelheid en een beter interieur. Je moet wel een heel erg overtuigde sloeber zijn om die deal te laten liggen als je 3 jaar geleden zo snel mogelijk $35K wilde betalen voor hoe dat kreng er ook uit ging zien. Autopilot was gewoon te duur, die prijs gaat omlaag en de extra full self driving optie die ook goedkoper worden gaat blijkbaar dit jaar voordelen bieden. Maar geen full autonomy. En ik moet dat nog ooit zien gebeuren. Maar ze doen hun best het te maken. Ik vermoed eerlijk gezegd dat de productie nu echt goed loopt en ze dus gewoon heel veel auto's willen douwen, daar niet teveel moeite mee hebben. Noord Amerika kan er al 5.000 per week uitleveren als het moet, Europa komt daar nu bij met 2-3.000. De marge per auto zal wel onder druk komen te staan, maar ze gaan nu (zolang het nog kan) flink markt aandeel pakken voor de concurrentie een beetje op gang komt met behoorlijke aanbiedingen.
Ik kom nu nog een heel goede vraag tegen ivm het online sales model dat ze nu gaan hanteren: "Remember, this is what was said in the Q4 investor letter: We are still in the process of transitioning our sales channel from former partners to our Tesla stores and training our sales team to sell solar systems in addition to vehicles . If Tesla is moving to an online only model, what does that mean for the already mostly gutted solar business?" Ik heb al een idee wat die eenmalige kosten zijn. Afschrijvingen van op het solar gebeuren... Dat is/wordt steeds meer de molensteen om de nek van Tesla.
Nog geen 2/3 in het kwartaal ziet Bloomberg al ruim 57.000 Model 3 gebouwd. 18Q4 waren dat er officeel 61,394. Nu ze de el cheapo beschikbaar maken zullen er daar de komende maand veel van gebouwd gaan worden voor de thuismarkten terwijl, ik vermoed, er minder voor export gebouwd wordt tot begin april. Zo zou ik het althans plannen. Met de nog te bouwen wagens relatief lager van waarde en marge lopen ze met de laatste 2 weken productie weinig cashflow mis. Toch een kwartaal met veel eenmalige posten, als ik het goed begrijp zelfs al van het opdoeken van winkels. Na super verkopen Q4, onverklaarbaar goed zelfs vs productie en daaraan lage winst, niet raar als ze weer het rood in gaan. Misschien valt het wel mee. Toch een slechte zaak, zo kort na aangegeven te hebben voortaan winstgevend te zijn en expansie van cashflow te gaan betalen. What changed this month? Er wordt uiteraard (zoals alle dagen) geroepen dat de vraag achterblijft. Mij zou dat verbazen, dat ding is knap onhandig maar verkoopt zichzelf. Een luxe VW Kever. Misschien "gewoon" weer eens een frisse wind, bijgestelde visie? Als je je auto's verkoopt zonder behoefte aan winkels, is dat een mooie besparing. Altijd doen, zeker omdat je niet de ambitie hebt mensen aan te nemen voor iets wat technologie (misschien ook) kan doen. Ook is dit misschien een poging om zo veel mogelijk Model 3 te douwen voor de amper duurdere veel handigere en beter uitziende Model Y volgt. Dat zal hoger zijn en meer ruimte bieden. Mensen willen dat. De massa riep nooit "geef ons een electrische sedan!", eerder "geef ons een auto die we ook zouden willen kopen als er benzine in moest". Model Y heeft gelukkig veel dezelfde parts want de 3 wordt lastig te verkopen als Y te koop is. Naar verluid maar $5K verschil voor een auto die niet onhandig en oncomfortabel is achterin.
En stop nu aub eens met dat FULL self driving! Maak er maar self driving van. Want volledig zal het de komende jaren niet worden. Even van de Tesla site gehaald: “Volledig zelfrijdende besturing Navigeren met Autopilot: automatisch rijden van oprit tot afrit op de snelweg, inclusief knooppunten en het inhalen van andere voertuigen. Autopark: zowel fileparkeren als haaks parkeren. Summon: uw auto komt vanaf de parkeerplaats automatisch naar u toe. Echt waar. Later dit jaar verwacht: Herkennen van, en reageren op verkeerslichten en stopborden. Automatisch rijden binnen de bebouwde kom.” Wat denk je hiervan: ‘uw auto komt vanaf de parkeerplaats automatisch naar u toe. Echt waar” Dus de auto start zelf en rijd dan naar je toe op een parkeerplaats. Volgens mij moet er toch iemand achter het stuur zitten. Anders heb je een probleem met de verzekering als er iemand voor de auto springt (tussen twee geparkeerde auto’s vandaan). Later dit jaar verwachten ze zelf rijden binnen de bebouwde kom. Dus nu alleen te gebruiken op een parkeerplaats buiten de bebouwde kom? …. haha Je betaalt dus een kapitaal voor een optie die je niet mag gebruiken. Je moet immers je handen aan het stuur houden. Het blijft een dure gadget. Dit kan je een beetje vergelijken met de eerste breedbeeld tv’s. De eerste breedbeeld uitzendingen werden uitgezonden toen veel mensen al hun 2de of 3de breedbeeld tv hadden. Dit zegt het eigenlijk al “De huidige functies vereisen actief toezicht van de bestuurder en maken de auto niet zelfrijdend. Of deze functies in de toekomst zonder toezicht kunnen worden gebruik, is afhankelijk van het bereiken van een betrouwbaarheid die menselijke bestuurders ruimschoots overtreft. Dit zal blijken uit miljarden gereden kilometers en wettelijke goedkeuring , dat in sommige landen langer kan duren. Naarmate deze functies voor een zelfrijdende auto zich ontwikkelen, wordt uw auto voortdurend verbeterd en vernieuwd door middel van draadloze software-updates.”
Ze maken vorderingen met summon. De auto is dan ook te traag om iets te raken. We zullen zien. Een nieuwe dag, een nieuw prijzenfestijn. S en X goedkoper, alles weer anders t.o.v. een maand geleden. Van een forum poster: Old Model S: $85 / 93 / 112 / 132k Model X: $88 / 96 / 117 / 137k Now they are, for standard / long / P / PL: Model S: $79 / 83 / 99 / 114k Model X: $--- / 88 / 104 / 119k All prices above are before the $1.2k destination fee Their EPA range, before this change were for regular / extended / P (&PL) Model S: 310 / 335 / 315 miles Model X: 270 / 295 / 289 miles Now they are, for standard / long / P (&PL): Model S: 270 / 335 / 315 miles Model X: --- / 295 / 289 miles
Ja wel bizar eigenlijk. Maken ze eindelijk een beetje winst, gooien ze alle prijzen omlaag. Heel gek, dan is de winst weer verdwenen. Of er is niet voldoende vraag meer. Tesla had in de tijd dat ze de enige waren gewoon 5K extra moeten vragen per auto. Dan hadden ze er nu een stuk beter voorgestaan. Nu kunnen de prijzen niet meer omhoog omdat er concurrentie komt. En de eerste jaren geldt dan ook nog, koop je iets van de concurrent dan koop je iets unieks. Koop je een Tesla S of X dan val je niet eens meer op. Die rijden er al zoveel... Ze hadden de afgelopen jaren echt veel meer uit hun monopoliepositie moeten halen.
Tja, als je te weinig vraag hebt, stuur je dan je verkoopteam naar huis? Ze kunnen best een wat gebalanceerdere marketingstrategie aanmeten. Iets meer sponsorship, TV commercials, etc. Maarja, als ze echt zo snel produceren als ze kunnen en niet met auto's blijven zitten...waarom zouden ze? Ik zou de prijzen meer melken. Dit kan vanalles betekenen. De verwachte refresh met groter/nieuw pack komt er elk moment aan, dit is de uitverkoop tot ze die echt kunnen produceren (maar aankondiging kotm snel) of ze gaan nog een paar jaar deze oude auto's proberen te blijven maken aan 100.000 per jaar voor ze een dual refresh op een geheel nieuwe productielijn zetten. Veel lagere kosten, echt heel veel lager, voor een betere auto. Het kán, maar kan Tesla het en hebben ze de visie voor zoiets? Model 3 verhuist mogelijk naar GF1 in Nevada. Of een deel van de capaciteit valt weg door kannibalisatie vanuit Model Y. Model S op die 3 lijn zetten? X vergroten naar 100.000 op de oude lijn (wat gewoon kan)?
Tesla wil zich storten op onlineverkopen FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS Tesla Inc $ 301,18 -18,70 -5,85 % NASDAQ Tesla Inc 264,03 -14,09 -5,07 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra) (ABM FN) Tesla gaat diverse filialen sluiten om zich volledig te richten op het verkopen van auto's online, waardoor het voor de autobouwer mogelijk wordt om de Model 3 tegen een aantrekkelijkere prijs te kunnen aanbieden. Dit maakte Tesla donderdagavond laat bekend. Door deze stap wil Tesla de Model 3 aan kunnen bieden vanaf een prijs van 35.000 dollar. De autobouwer heeft al jaren aangegeven dat het de prijzen omlaag wil brengen, om Tesla-auto's voor een breder publiek toegankelijk te maken. De keuze voor een volledige focus op online, kwam evenwel als een verrassing. Tesla gaat enkele winkels sluiten, hetgeen de personeelskosten flink moet terugbrengen. Topman Elon Musk wilde niet op verdere details ingaan. Eind 2018 had Tesla nog 378 winkels wereldwijd. Andere filialen zullen evenwel nog openblijven en daar kunnen consumenten meer informatie krijgen over de auto's die Tesla verkoopt. Toch zullen alle consumenten uiteindelijk hun bestelling online moeten doen. Tesla probeert al tijdenlang de productiekosten van de Model 3 terug te brengen, om de prijs van de auto onder het niveau van 49.000 dollar te krijgen. De aankondiging van donderdag betekent de derde prijsverlaging voor de auto sinds de start van dit jaar. De laatste prijs voor de Model 3 was 42.900 dollar. Door: ABM Financial News.pers@abmfn.be Redactie: +32(0)78 486 481 © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Skater schreef op 1 maart 2019 15:07 :
Model 3 verhuist mogelijk naar GF1 in Nevada. Of een deel van de capaciteit valt weg door kannibalisatie vanuit Model Y. Model S op die 3 lijn zetten? X vergroten naar 100.000 op de oude lijn (wat gewoon kan)?
De productie van X vergroten gaat volgens mij niet. Er is een tekort aan het type accu dat daar is gebruikt. Ze hebben volgens mij onlangs de werkdag verkort omdat ze de productiesnelheid hadden opgeschroefd maar de output hetzelfde moest blijven... Nu is het de vraag of er niet gewoon te weinig vraag is en er daarom is besloten om de productie terug te schroeven. De huidige acties geven mij niet het idee dat er een duidelijke strategie is. Dit lijkt meer op paniekvoetbal. Waarom 3x de prijsverlagen in korte tijd en niet 1x een forse verlaging?
Tesla wil het grootste marktaandeel houden, bovendien willen ze de beloofde 35000 dollar auto leveren... om duidelijk de voordeligste beste keuze op de markt te blijven, Kona, Niro, Jag en Etron de wind uit de zeilen halen
Polestar reveals new Polestar 2 Polestar has taken the next step in its development as the electric performance brand with the reveal of the new Polestar 2. Polestar 2 is the new all-electric fastback that brings electric performance cars to a broader and increasingly progressive audience. It offers avant-garde design and a unique customer experience in the premium compact electric segment. Polestar 2 is the first electric car to compete in the marketplace around the Tesla Model 3, with the range starting at a guide price of 39,900 euros. For the first 12 months of production, guide price of the launch edition is 59,900 euros1. Mr Thomas Ingenlath, Chief Executive Officer of Polestar said that “Polestar 2 is our first fully electric car and first volume model. Everything about it has been designed and engineered with passion and dedication. As an electric performance brand, and through the forthcoming launch of a portfolio of fully electric cars, Polestar is determined to address the world’s air quality challenges. Polestar delivers electric performance cars that are great to own and drive.” Polestar 2 is a premium five-door fastback with two electric motors and a 78 kWh battery capacity2 that will enable a targeted range of 500 km3, based on Volvo Car Group’s adaptable Compact Modular Architecture platform. The 27-module battery pack is integrated into the floor and contributes to the rigidity of the chassis as well as improves the car’s noise, vibration and harshness levels road noise has been reduced by 3.7 dB compared to a traditional chassis. Polestar will answer the important question of charging Polestar 2 with a smart, convenient and extensive approach. With a connected digital solution available both in-car and on mobile devices, Polestar is setting up strategic collaborations to give Polestar 2 owners easy and hassle-free access to the world’s largest public charging networks. For Polestar, performance underlies the entire driving experience. The all-wheel drive electric powertrain in Polestar 2 produces 300 kW (408 hp) and 660 Nm (487 lb-ft). This translates to a 0-100 km/h acceleration time of less than 5 seconds. Mr Maximilian Missoni, head of Design at Polestar, commented that “We decided to bring something different to the segment. Our avant-garde design has evolved from Polestar 1 into an edgier, bolder statement. We have also designed a standard vegan interior with progressive textiles that will appeal to the forward-thinking audience who will subscribe to Polestar 2.” Source : Strategic Research Institute
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)