Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 22,680 3 mei 2024 17:35
  • -0,740 (-3,16%) Dagrange 22,600 - 23,480
  • 168.706 Gem. (3M) 236,4K

AMG 2024

2.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 144 145 146 147 148 149 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 nine_inch_nerd 5 mei 2024 13:22
    quote:

    christo1 schreef op 5 mei 2024 13:05:

    [...]

    Denk dat geen enkele autofabrikant chinees/Europees/Amerikaans gebaat is met sterk schommelde prijzen voor batterijen, leg maar eens aan de klant uit dat 6 maanden na de prijsstijging van batterijen de auto's 5000 euro duurder word of omgekeerd 5000 euro goedkoper wordt als van een hoge batterijprijs naar een lage batterijprijs gaat.

    Zo bouw je geen businesscase als autofabrikant met zo schommelde batterijprijs.

    Mvg
    Zo werkt dat toch niet.
    Kijk naar alle andere grondstoffen (olie, gas, ijzer, koper etc etc) en hun prijsschommelingen over de jaren heen veroorzaakt door externe katalysatoren (macro-economisch of handeltechnisch). Dat de laatste in de schakel daar dan 'last van heeft' is dan een gevolg. Niet leuk. natuurlijk, maar een feit. Diegene die de grondstoffen dan leveren renderen daarvan en diversen gebruiken dit zelfs als bv graaiflatie (de discussie van het afgelopen jaar).
    Als de vraag stabiel/hoog is een het aanbod zakt/laag, stijgt een prijs.
  2. forum rang 4 Xynix 5 mei 2024 16:22
    De sterke vraag naar EV's in China wordt momenteel nog vooral gedreven door de behoefte de leefbaarheid in de grote steden te verbeteren. China is traditioneel sterk in het doordrukken van dit soort moves. Ik heb zelf (in 2008 in aanloop naar de olympische spelen in Bejing) tijdens een concertreis gezien hoe er voor de complete scootervloot een verplichte elektrificatie werd doorgevoerd. Indrukwekkend, dat tempo!

    Daar komen straks de langere termijn voordelen van de snel verbeterende accu-techniek bij, waardoor EV een steeds volwaardigere concurrent wordt voor ICE.

    Als andere grote wereldsteden, eveneens om leefbaarheidsredenen, dat Chinese voorbeeld gaan volgen dan kan de elektrificatie/transitie snel een extra boost krijgen. Mischien al in de periode 2024-2026?!
  3. forum rang 4 Aandachtige lezer 5 mei 2024 17:35
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 5 mei 2024 13:22:

    [...]

    Zo werkt dat toch niet.
    Kijk naar alle andere grondstoffen (olie, gas, ijzer, koper etc etc) en hun prijsschommelingen over de jaren heen veroorzaakt door externe katalysatoren (macro-economisch of handeltechnisch). Dat de laatste in de schakel daar dan 'last van heeft' is dan een gevolg. Niet leuk. natuurlijk, maar een feit. Diegene die de grondstoffen dan leveren renderen daarvan en diversen gebruiken dit zelfs als bv graaiflatie (de discussie van het afgelopen jaar).
    Als de vraag stabiel/hoog is een het aanbod zakt/laag, stijgt een prijs.
    Bij EV's zou je dan zeker ook moeten kijken naar de marktprijzen voor koper. Autofabrikanten zullen vooral voldoende grondstoffen via meerjarige contracten willen inkopen zodat de prijs van het eindproduct redelijk stabiel blijft, of - nog beter - met een niet al te sterk tempo stijgt. Stijgende autoprijzen zijn immers goed voor de waardevastheid van de gekochte auto's op de tweedehandsmarkt, en dat maakt de aankoop van nieuwe modellen weer aantrekkelijker.
  4. forum rang 6 am1993 5 mei 2024 20:25
    quote:

    T. Edison schreef op 4 mei 2024 19:51:

    [...] Begrijp ik uw reactie volledig.
    Opsplitsen van het bedrijf is zeker een optie. De som der delen ligt m.i. hoger dan het totaal. Maar zie dat voorlopig niet gebeuren.
    Is het verduidelijken va de bedrijfsstructuur wel een stap in die richting.
    Had ik eigenlijk verwacht dat de koers zou oplopen omdat de beurs vooruit kijkt, maar begin ik meer en meer te geloven dat dat vooruitlopen niet meer bestaat.
    Een jaar is voor mij goed te overzien, van nature ben ik meer een buy and hold belegger. (Achteraf had ik dat beter anders kunnen doen)
    Respect voor uw mening en zelfreflectie. Kom je namelijk weinig tegen op dit forum:).
2.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 144 145 146 147 148 149 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links