Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Obligatie Rabobank Certificaat AEX:RABO.NL, XS1002121454

  • 107,890 7 mei 2024 17:35
  • +0,190 (+0,18%) Dagrange 107,520 - 107,990
  • 11.651.675 Gem. (3M) 6,9M

Forum Rabobank Certificaat geopend

9.772 Posts
Pagina: «« 1 ... 484 485 486 487 488 489 | Laatste | Omlaag ↓
  1. jan123 7 mei 2024 16:49
    quote:

    Rich_guy schreef op 7 mei 2024 16:46:

    Ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat mensen op dit niveau willen kopen.
    Rabobank kan op ieder moment op 100% aflossen, en dan zit je dus met een behoorlijk verlies.
    Als je van een gokje houdt kun je ze wel kopen natuurlijk, maar ik hou het op safe.
    Het volume is sinds donderdag aanmerkelijk hoger. Waarschijnlijk wat spijtoptanten die niet durven te wachten totdat de rente/risico premie weer meer markt conform is.
  2. forum rang 4 White Arrow 7 mei 2024 16:54
    quote:

    Rich_guy schreef op 7 mei 2024 16:46:

    Ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat mensen op dit niveau willen kopen.
    Rabobank kan op ieder moment op 100% aflossen, en dan zit je dus met een behoorlijk verlies.
    Als je van een gokje houdt kun je ze wel kopen natuurlijk, maar ik hou het op safe.
    Waarom hebben ze dan 108,50 geboden?
  3. forum rang 4 White Arrow 7 mei 2024 17:14
    quote:

    Questions schreef op 7 mei 2024 16:29:

    Ik heb mijn deel maar even geparkeerd op iShares EUR Ultrashort Bond UCITS ETF EUR (Acc)

    Geeft 4% op jaarbasis. Ik wacht even totdat het helder is wat de rente doet en dit allemaal is overgewaaid.
    Beste tip tot nu toe. Ik ga er over nadenken. ;-)
  4. w0wser 7 mei 2024 17:28
    quote:

    White Arrow schreef op 7 mei 2024 17:14:

    [...]

    Beste tip tot nu toe. Ik ga er over nadenken. ;-)
    Ehm, de Yield to Maturity is 3,94% ja. En de duration is niet 1 jaar. Dus geen 3.94% p.a. he. Plus, je loopt rente-risico door duration effect.

    Je kan ook de Lyxor Smart Overnight Return - UCITS ETF nemen. Daarvan is de duration 1 dag.
  5. Rich_guy 7 mei 2024 17:29
    quote:

    White Arrow schreef op 7 mei 2024 16:54:

    [...]

    Waarom hebben ze dan 108,50 geboden?
    Het is marketing van de Rabobank, de particuliere beleggers hebben namelijk hun kans gehad om met een mooi rendement uit te stappen.

    Hierna zullen ze met de stukken uit de markt halen voor 100% (wat volgens de voorwaarden, mogelijk en terecht is).
    Rabo heeft zijn marketing voor elkaar, en haalt een veel te dure lening zo uit de markt, zonder de particuliere bank klanten kwijt te raken.

    *Persoonlijke mening*
  6. forum rang 4 White Arrow 7 mei 2024 17:46
    quote:

    Rich_guy schreef op 7 mei 2024 17:29:

    [...]

    Het is marketing van de Rabobank, de particuliere beleggers hebben namelijk hun kans gehad om met een mooi rendement uit te stappen.

    Hierna zullen ze met de stukken uit de markt halen voor 100% (wat volgens de voorwaarden, mogelijk en terecht is).
    Rabo heeft zijn marketing voor elkaar, en haalt een veel te dure lening zo uit de markt, zonder de particuliere bank klanten kwijt te raken.

    *Persoonlijke mening*
    Aha, een complotdenker. Daar ga ik niet mee in discussie.
  7. forum rang 4 White Arrow 7 mei 2024 17:55
    quote:

    w0wser schreef op 7 mei 2024 17:28:

    [...]

    Ehm, de Yield to Maturity is 3,94% ja. En de duration is niet 1 jaar. Dus geen 3.94% p.a. he. Plus, je loopt rente-risico door duration effect.

    Je kan ook de Lyxor Smart Overnight Return - UCITS ETF nemen. Daarvan is de duration 1 dag.
    Option-adjusted duration per 02/mei/2024 van 0,41 is nog te overzien. Zal ook naar Lyxor kijken. ;-)
  8. AvdL 7 mei 2024 22:27
    [quote alias=Rich_guy id=15285579 date=202405071729]
    [...]

    Het is marketing van de Rabobank, de particuliere beleggers hebben namelijk hun kans gehad om met een mooi rendement uit te stappen.

    Hierna zullen ze met de stukken uit de markt halen voor 100% (wat volgens de voorwaarden, mogelijk en terecht is).
    Rabo heeft zijn marketing voor elkaar, en haalt een veel te dure lening zo uit de markt, zonder de particuliere bank klanten kwijt te raken.

    *Persoonlijke mening*
    [/quot

    Dat schreef ik een paar dagen geleden al als optie.
  9. forum rang 4 Mr. Fleming 7 mei 2024 22:32
    quote:

    mrPink schreef op 7 mei 2024 20:11:

    [...]

    Waarom heb je ze niet vooraf al terug gekocht voor 106?
    Evt met je VBR.
    106.5 is nog te hoog. Koers stond Pre-bod 2 weken geleden op 103.

    Maar ik denk trouwens wel nu dat die koers compleet gemanipuleerd en georchestreerd is door brokers in dienst van de RABO..LOL.

    Eerst ging de koers onwaarschijnlijk hard naar beneden op eigenlijk geen leidinggevend nieuws.. Extra, om aan de particulieren te laten voelen dat het ook lager kan.. Let wel: er was geen recentelijk rente nieuws helemaal niets. Daarna het bod op 108.5, koers bleef er de hele tijd zo’n euro of anderhalf a 2 onder.. Zodat alle particulieren zich zouden aanmelden and some..

    Maar ondanks de extra vraag en hogere volmes bewoog de koers amper omhoog.. Rara hoe kan dat toch..lol
    Het bod moest wel een succes worden.. er moesten voldoende aanmeldingen komen..

    En nu stappen al de particulieren en massaal weer in.
    Voorlopig zal de koers wel net onder de 108.5 gedrukt blijven.. Kunnen de groten lekker hun stukken aan de duur inkopende particuliertjes kwijt.. Als die zijn uitgekocht, dumpen de groten hen voor de Rabo ingekochte stukken en zal de koers weldra toch op een marktconforme 103 of 104 staan.. Vergeet niet dat de rente gewoon nog op 4% staat. En als het aan La Garde ligt misschien, daar ook nog wel even blijft..

    Ergo, betekend dat je risicoloos op een spaardeposito van 1 of 2 jaar vastgezet. Nog makkelijk 3% of 3.5% risicoloos kunt krijgen..

    Daarom zakken de rabo cert. als de rente stijgt ontstaan er risicoloze alternatieven voor de groten zoals ABP die ook in de Rabo stukken zitten. En dan gaan spreiden en diversifiëren..
    En die grote jongens zijn maar wat blij met de inkoop van de Rabostukken door de rabo zelf.. Kunnen zij mooi afbouwen op een 108, 107, 106 en een 105 en 104 en 103 nominaal..
    Wil niemand bang maken, maar de grote investoren weten dondersgoed dat de rabo cert. zwaar achtergesteld waardepapier is. Letterlijk zelfde risicoprofiel als aandelen.. Als er wat gebeurt met de Rabo, weer een liboortje of een cornaatje, dan staan de cert houders helaas wel helemaal achteraan in de rij, kom je achteraan de rij, achter de overheid, andere banken en alle andere schuldeisers die nog poet dan krijgen van de Rabo..

    Want zo hard daalt die rente nog niet en al helemaal niet in de VS..

    Ergo, ik wacht wel even met terugkopen tot ze op die 102 of 103 staan..
  10. mrPink 7 mei 2024 23:17
    quote:

    Mr. Fleming schreef op 7 mei 2024 22:32:

    [...]

    106.5 is nog te hoog. Koers stond Pre-bod 2 weken geleden op 103.

    Ergo, ik wacht wel even met terugkopen tot ze op die 102 of 103 staan..
    Kan je doen maar ik heb 2% gepakt in 2 weken, gratis geld zonder veel moeite en weer in positie en dus ook weer de couponrente.

    Ik weet natuurlijk niet wat je met het geld gaat doen maar die ca 6% heb je nu iig niet zolang je op de 103 wacht.
9.772 Posts
Pagina: «« 1 ... 484 485 486 487 488 489 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Rabobank Certificaat Nieuws

  1. 16 apr Rabobank doet bod op eigen certificaten

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links