Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,080 7 mei 2024 17:39
  • +0,400 (+1,76%) Dagrange 22,680 - 23,320
  • 207.792 Gem. (3M) 234,4K

AMG 2024

3.055 Posts
Pagina: «« 1 ... 148 149 150 151 152 153 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 christo1 7 mei 2024 18:29
    quote:

    Instapmoment schreef op 7 mei 2024 18:23:

    [...]

    Wat een kinderachtige reactie. Snap niet dat je jezelf nog serieus kunt nemen na hier jarenlang reclame te hebben gemaakt voor het aandeel, om nu continu alleen maar negativiteit te verspreiden nu je je stukken hebt verkocht (en waarschijnlijk short zit?).

    Een 'groot' verlies zou ik het namelijk niet willen noemen, zitten zeker een aantal eenmalige posten in die samenhangen met de lopende uitbreidingen. Daarom is het absoluut niet 'zeker' dat er in Q2 ook verlies wordt gedraaid.
    Dat personeel moet ook in Q2 2024 betaald worden wegens de uitbreidingen die dan nog steeds geen geld zullen opbrengen.

    Ga er maar van uit dat Q2 2024 ook verlies draait.

    Mvg.
  2. forum rang 5 Fox WIld 7 mei 2024 18:32
    quote:

    christo1 schreef op 7 mei 2024 18:23:

    Our lithium concentrate plant is currently ramping to 130,000 tons and shipping volumes will be impacted in the second quarter. The cost per ton will rise relative to historical costs due to unabsorbed costs during the ramp-up, as well as lower relative tantalum sales volumes offsetting higher spodumene production.

    Nog lager volumes in Q2 2024 tov Q1 2024 of zie ik dat verkeerd?

    Mvg
    Had jij dan verwacht dat ze tijdens de ramp-up in Q2 méér zouden produceren en verschepen???
  3. Maartenz 7 mei 2024 18:32
    quote:

    Instapmoment schreef op 7 mei 2024 18:23:

    [...]
    Een 'groot' verlies zou ik het namelijk niet willen noemen, zitten zeker een aantal eenmalige posten in die samenhangen met de lopende uitbreidingen. Daarom is het absoluut niet 'zeker' dat er in Q2 ook verlies wordt gedraaid.
    Misschien... zelf proef ik in het AMG-verhaal nog veel wensdenken.
    Als.... de lithiumprijzen stijgen.
    Als.... de carbonaatfabriek op stoom komt
    Als.... dit
    Als.... dat
    etc.
  4. forum rang 4 Xynix 7 mei 2024 18:33
    Ik heb in ieder geval het gevoel dat ik rustig kan blijven zitten wachten tot het echt omhoog gaat. Ik kan me niet goed voorstellen dat deze resultaten/vooruitzichten tot paniekverkopen gaan leiden. En wie weet hebben we nu voldoende bevestiging van de strategisch lijn gehoord om weer structureel naar boven te kunnen gaan kijken. Je weet nooit hoe ver "de markt" al vooruit wil kijken. Maar het lijkt niet echt zinvol meer om nog te wachten tot je de trein daadwerkelijk het station uit ziet rijden. Volgens heb ik de fluit voor het aanstaande vertrek al gehoord.
  5. forum rang 6 am1993 7 mei 2024 18:37
    En wat te denken van de financieringskosten?? Van 6,6 miljoen naar 14,5 miljoen? Bizar toch? Een molensteen als er op termijn geen verbetering (of winst) komt. En het volume van de kortlopende verplichtingen van circa 460 M bevalt me ook niet met 285 M aan geldmiddelen en 168 M aan debiteuren? Dus totaal 435 M. En hoe zijn de voorraden van 265 M gewaardeerd? Alle positieve ontwikkelingen liggen in de toekomst en het moet eind 2024 allemaal wel goedkomen volgens CEO HS. Tevens moeten ze in mei ook nog dividend uitkeren. Niet veel, maar toch verdwijnen er weer miljoenen aan cashflow uit het bedrijf.
    Krijg een beetje het Avantium gevoel met deze cijfers.
  6. forum rang 5 Instapmoment 7 mei 2024 18:37
    quote:

    Maartenz schreef op 7 mei 2024 18:32:

    [...]

    Misschien... zelf proef ik in het AMG-verhaal nog veel wensdenken.
    Als.... de lithiumprijzen stijgen.
    Als.... de carbonaatfabriek op stoom komt
    Als.... dit
    Als.... dat
    etc.
    Lijkt me nogal wiedes, er is een reden dat de koers zo laag staat.
  7. forum rang 5 Fox WIld 7 mei 2024 18:40
    quote:

    christo1 schreef op 7 mei 2024 18:29:

    [...]

    Dat personeel moet ook in Q2 2024 betaald worden wegens de uitbreidingen die dan nog steeds geen geld zullen opbrengen.

    Ga er maar van uit dat Q2 2024 ook verlies draait.

    Mvg.
    Ik zeg al maanden dat Q1 en Q2 een verlies gaan opleveren, maar dat drong maar niet tot je door.
    En nu doe je alsof het een hele uitvinding is dat Q2 ook een verlies zal opleveren?

    Obelix zei vaak "rare jongens die Romeinen" maar ik maak er maar van "rare jongen, die Vlaming"...
  8. forum rang 7 Just lucky 7 mei 2024 18:40
    quote:

    christo1 schreef op 7 mei 2024 18:26:

    Ik vind de cijfers slechter dan verwacht en ook Q2 zal niet veel beter zijn.

    Ben benieuwd wat de koers zal doen de komende dagen.

    Mvg.
    Wat jij vindt is niet relevant, wel wat de markt ervan vindt. Outlook herbevestigd van 500 mln ebitda binnen 5 jaar, uiteraard voor wat het waard is.....
  9. forum rang 10 voda 7 mei 2024 18:46
    AMG ziet omzet dalen en boekt verlies
    07-mei-2024 18:39

    Prijzen staan nog altijd onder druk.

    (ABM FN-Dow Jones) AMG heeft in het eerste kwartaal van 2024 de omzet zien dalen en rode cijfers geschreven. Dat bleek uit de kwartaalcijfers van het bedrijf die dinsdag nabeurs werden gepubliceerd.

    AMG waarschuwde in februari bij de jaarcijfers al voor meer tegenwind in 2024. De marktprijzen voor alle producten in portefeuille verzwakten tijdens het eerste kwartaal van 2024 vergeleken met het eerste kwartaal van 2023, zo waarschuwde AMG. De daling van de aangepaste EBITDA vergeleken met het eerste kwartaal van 2023 werd vooral veroorzaakt door de wereldwijde daling van de lithium- en vanadiumprijzen, aldus het bedrijf.

    De omzet daalde in het eerste kwartaal met 21 procent naar 358 miljoen dollar, ten opzichte van een jaar geleden. In het vierde kwartaal van 2023 bedroeg deze nog 367,2 miljoen dollar.

    De aangepaste EBITDA daalde zelfs met 74 procent op jaarbasis en kwam uit op 31 miljoen dollar, wel iets beter dan de verwachting van ING. De bank rekende op 28 miljoen dollar. AMG boekte in het vierde kwartaal van 2023 nog aangepaste EBITDA van 71,1 miljoen dollar.

    Onder de streep werd een verlies geboekt van 16,3 miljoen dollar. Een jaar geleden werd er nog een winst geboekt van 56,2 miljoen dollar.

    CEO Heinz Schimmelbusch zei dat het verlies niet verraste. De topman benadrukte dat de uitbreidingsprojecten met lithium op schema liggen. Dat moet AMG in de kaart spelen als de lithiumprijzen herstellen, zei Schimmelbusch. Voorlopig rekent de CEO erop dat de prijzen volatiel zullen blijven. "Maar de vraagtrend op lange termijn is bemoedigend."

    Outlook herhaald

    Bij de cijfers in februari waarschuwde AMG dat de prijsdruk alleen maar erger is geworden. Op basis hiervan voorzag het bedrijf toen een aangepaste EBITDA in 2024 van ongeveer 130 miljoen dollar. Die outlook werd dinsdag herhaald,

    Binnen vijf jaar wil AMG naar een EBITDA van minimaal 500 miljoen dollar groeien, zoals ING ook had voorzien.

    Het aandeel AMG sloot dinsdag 1,8 procent hoger op 23,08 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  10. forum rang 5 Instapmoment 7 mei 2024 18:47
    quote:

    am1993 schreef op 7 mei 2024 18:37:

    En wat te denken van de financieringskosten?? Van 6,6 miljoen naar 14,5 miljoen? Bizar toch? Een molensteen als er op termijn geen verbetering (of winst) komt. En het volume van de kortlopende verplichtingen van circa 460 M bevalt me ook niet met 285 M aan geldmiddelen en 168 M aan debiteuren? Dus totaal 435 M. En hoe zijn de voorraden van 265 M gewaardeerd? Alle positieve ontwikkelingen liggen in de toekomst en het moet eind 2024 allemaal wel goedkomen volgens CEO HS. Tevens moeten ze in mei ook nog dividend uitkeren. Niet veel, maar toch verdwijnen er weer miljoenen aan cashflow uit het bedrijf.
    Krijg een beetje het Avantium gevoel met deze cijfers.
    Financiering:
    AMG’s first quarter 2024 net finance cost was $15 million compared to $7 million in the first quarter of 2023. This variance was largely driven by non-cash, intercompany foreign exchange losses of $7 million during the current quarter, compared to $2 million in foreign exchange gains in the prior period.

    Het tweede deel van je reactie is erg lastig om te volgen. De kortlopende activa overstijgen de kortlopende passiva ruim ($822m vs 460m), ik zou het sommetje nog een keer maken. Er zitten in de kortlopende passiva ook vooruitontvangen bedragen, daar staat geen cash outflow tegenover bijvoorbeeld. De cijfers zijn lang niet zo negatief als jij het nu presenteert hier.
  11. forum rang 5 Fox WIld 7 mei 2024 18:48
    quote:

    am1993 schreef op 7 mei 2024 18:37:

    En wat te denken van de financieringskosten?? Van 6,6 miljoen naar 14,5 miljoen? Bizar toch? Een molensteen als er op termijn geen verbetering (of winst) komt. En het volume van de kortlopende verplichtingen van circa 460 M bevalt me ook niet met 285 M aan geldmiddelen en 168 M aan debiteuren? Dus totaal 435 M. En hoe zijn de voorraden van 265 M gewaardeerd? Alle positieve ontwikkelingen liggen in de toekomst en het moet eind 2024 allemaal wel goedkomen volgens CEO HS. Tevens moeten ze in mei ook nog dividend uitkeren. Niet veel, maar toch verdwijnen er weer miljoenen aan cashflow uit het bedrijf.
    Krijg een beetje het Avantium gevoel met deze cijfers.
    AMG’s first quarter 2024 net finance cost was $15 million compared to $7 million in the first quarter of 2023. This variance was largely driven by non-cash, intercompany foreign exchange losses of $7 million during the current quarter, compared to $2 million in foreign exchange gains in the prior period.

    Despite these market conditions, our lithium expansion strategy remains on track, and we have significant liquidity to support our growth opportunities. Including our $100 million term loan expansion, which occurred after the end of the first quarter, AMG has close to $600 million of total liquidity.”
  12. forum rang 6 am1993 7 mei 2024 18:51
    quote:

    Just lucky schreef op 7 mei 2024 18:40:

    [...]Wat jij vindt is niet relevant, wel wat de markt ervan vindt. Outlook herbevestigd van 500 mln ebitda binnen 5 jaar, uiteraard voor wat het waard is.....
    Een jaar geleden was die prognose nog twee/drie jaar. Nu dus minstens 5 jaar. Avantium 2.0 dus.
3.055 Posts
Pagina: «« 1 ... 148 149 150 151 152 153 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links