Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Pharming Group AEX:PHARM.NL, NL0010391025

  • 0,895 7 mei 2024 17:39
  • -0,005 (-0,56%) Dagrange 0,895 - 0,906
  • 6.497.833 Gem. (3M) 6,6M

Pharming April 2024

4.629 Posts
Pagina: «« 1 ... 215 216 217 218 219 ... 232 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 roon 26 april 2024 18:48
    quote:

    Lord Apollyon schreef op 26 april 2024 16:57:

    [...]
    Ze hadden ook gewoon kunnen aflossen en die aandelen pas uitgeven op het moment dat zich een geweldige business opportunity voordoet. Dan zijn ze ook schuldenvrij en geen rentekosten meer.
    Lord,beleggers belangen geeft koopadvies die sporen toch niet....

    Pharming | Heeft de terugkoop en plaatsing van een convertible gevolgen voor het advies?
    De markt stuurde Pharming afgelopen week 10% lager nadat het biotechbedrijf aankondigde voor €100 mln aan convertibles te plaatsen. De nieuwe lening vervangt de uitstaande converteerbare obligatielening van €125 mln.

    Maar beleggers maken zich zorgen om de toekomstige verwatering als de obligaties in aandelen worden omgezet. De conversieprijs bedraagt €1,2271 per aandeel, wat op de huidige koers toch een prima premie van circa 30% inhoudt.

    Voldoende gefinancierd
    Maar de looptijd van de convertible is dan ook wel tot 2029. We begrijpen dat de markt is geschrokken van deze onverwachte zet, maar dat wil nog niet zeggen dat het onverstandig is. We zien dan ook geen reden om ons koopadvies voor het aandeel Pharming te wijzigen. Want het bedrijf heeft er zo wel voor gezorgd dat het voldoende gefinancierd blijft voor langere termijn
  2. De Warhoeft 26 april 2024 18:56
    quote:

    Rikos schreef op 26 april 2024 16:14:

    [...]

    En wie hebben die schuld dan betaald met die verwatering en de huidige koersval?
    Diegene die verkocht hebben tegen een lagere koers dan ingekocht. Maar dat is inherent aan aandelen.
    Bv PostNl stond een tijdje terug 4 keer Pharming en nu ????????
    Koers Pharming kan dalen , kan stijgen maar de reactie op tussentijdse gebeurtenissen, daar moet je doorheen prikken.
    Oftewel zoals Jules zou zeggen, op tijd verkopen
  3. forum rang 5 Japaho 26 april 2024 19:18
    quote:

    Vertrouwen schreef op 26 april 2024 17:00:

    [...]

    Ach gossie, wilt u er over praten ?
    Nou, ik wil er wel even op reageren, als je zonder schromen hier post "eind van de dag 0,95 doe er uw voordeel mee" dan begeef je je op glad ijs mr. Vertrouwen! Zomaar ongefundeerd dit neerpennen met de bedoeling om anderen aan te zetten om te kopen is verre van netjes op dit forum. Zou maar een beetje inbinden en nadenken voor je wat schrijft hier.
  4. forum rang 6 Rikos 26 april 2024 20:00
    quote:

    voda schreef op 26 april 2024 18:35:

    [...]
    Erg attent dat je daar naar vraagt.

    De wond is eindelijk na ruim 4,5 maand weer dicht en genezen. Ik heb 5 weken gips moeten dragen.
    Nog wat plekken op sommige tenen. Alles onder controle nu. Ben ook naar de voetenpoli in het ziekenhuis geweest.
    Draag nu tijdelijk aangepast schoeisel. Over ongeveer 6 weken moet ik de volledig aangepaste schoenen krijgen. Deze kosten €1050. (via de verzekering, minus een eigen bijdrage)

    Na diverse metingen blijkt dat de rechtervoet na anderhalf jaar een andere stand heeft gekregen, en ook breder/dikker is geworden dan de linkervoet. Dit blijft zo. Daar is waarschijnlijk in combinatie met extreme eeltvorming de wond door ontstaan. De rechtervoet kreeg niet genoeg ruimte. In feite kan ik al mijn oude schoenen nu wegdoen.
    Gelukkig dat de wond toch nog dicht gegaan is. Hopelijk dat de aangepaste schoenen goed bevallen zodat u met zo weinig mogelijk hinder weer door kunt.
  5. forum rang 6 Vertrouwen 26 april 2024 21:07
    quote:

    Japaho schreef op 26 april 2024 19:18:

    [...]

    Nou, ik wil er wel even op reageren, als je zonder schromen hier post "eind van de dag 0,95 doe er uw voordeel mee" dan begeef je je op glad ijs mr. Vertrouwen! Zomaar ongefundeerd dit neerpennen met de bedoeling om anderen aan te zetten om te kopen is verre van netjes op dit forum. Zou maar een beetje inbinden en nadenken voor je wat schrijft hier.
    Misschien een beetje een tegenhanger van Fanaat met zijn niet aflatende gezever over dhr.de Vries en nog wel gaan naar € 0.75 ?
  6. forum rang 4 Kwiirk 26 april 2024 22:20
    quote:

    G. Hendriks schreef op 26 april 2024 16:28:

    [...]

    Verkoopgolf rond de €1,25. Dan staat het aandeel zo weer een heel stuk lager.
    Een houder van de convertible heeft bij een koers hoger dan € 1,25 en voor de aflossingsdatum geen belang bij converteren in aandelen. Immers converteren betekent verlies van rentebetalingen waar geen voordeel tegenover staat. Wil de houder uit Pharming stappen, dan ligt het verkopen van de convertibel voor de hand..
  7. forum rang 5 Japaho 26 april 2024 22:23
    quote:

    Vertrouwen schreef op 26 april 2024 21:07:

    [...]

    Misschien een beetje een tegenhanger van Fanaat met zijn niet aflatende gezever over dhr.de Vries en nog wel gaan naar € 0.75 ?
    Ik zeur niet over de Vries, Fanaat, of wie dan ook. Maar jou niet aflatende stroom van nergens op gebaseerde teksten zijn m.i. minstens zo irritant. Alleen op basis van jou hoop en uiteindelijke droom om ooit een keer uit het verlies te komen met Pharming. En of de koers nu naar 0,75 gaat of 1,75, mij maakt het geen reet uit.
  8. forum rang 6 Vertrouwen 26 april 2024 22:25
    quote:

    Japaho schreef op 26 april 2024 22:23:

    [...]

    Ik zeur niet over de Vries, Fanaat, of wie dan ook. Maar jou niet aflatende stroom van nergens op gebaseerde teksten zijn m.i. minstens zo irritant. Alleen op basis van jou hoop en uiteindelijke droom om ooit een keer uit het verlies te komen met Pharming. En of de koers nu naar 0,75 gaat of 1,75, mij maakt het geen reet uit.
    U bent hypocriet !!!
  9. forum rang 5 Japaho 26 april 2024 22:44
    quote:

    Vertrouwen schreef op 26 april 2024 22:25:

    [...]
    U bent hypocriet !!!
    De betekenis van hypocriet is: Iemand die onecht is en doet alsof. Doet zich anders voor dan hij/zij is. Doet zich mooier voor dan hij/zij is. Beweert dingen die niet waar zijn (en weet ook dat ze niet waar zijn)

    Jij beweert dingen die niet waar zijn, ik niet. En je weet dat ook. Dus kijk maar eens in de spiegel.
    Ik blijf bij mijn mening en toekomstvisie v.w.b. Pharming. Ben blij dat ik er lang geleden bijna zonder kleerscheuren uitgestapt ben. Blijf gerust vertrouwen houden, de koers heeft altijd gelijk.
  10. forum rang 4 High Finance 26 april 2024 23:02
    quote:

    Kwiirk schreef op 26 april 2024 22:20:

    [...]

    Een houder van de convertible heeft bij een koers hoger dan € 1,25 en voor de aflossingsdatum geen belang bij converteren in aandelen. Immers converteren betekent verlies van rentebetalingen waar geen voordeel tegenover staat. Wil de houder uit Pharming stappen, dan ligt het verkopen van de convertibel voor de hand..
    Indien Pharming voor de aflossingsdatum in 2029 op zeg €1,50 noteert dan heeft het wel zeker zin voor de houders van de convertible om te converteren.
    Dan kunnen ze uitoefenen tegen €1,25 wat voor hen een winst van 20% betekend.
  11. De Warhoeft 26 april 2024 23:54
    quote:

    High Finance schreef op 26 april 2024 23:02:

    [...]

    Indien Pharming voor de aflossingsdatum in 2029 op zeg €1,50 noteert dan heeft het wel zeker zin voor de houders van de convertible om te converteren.
    Dan kunnen ze uitoefenen tegen €1,25 wat voor hen een winst van 20% betekend.
    Moeten ze ze wel voor € 1,50 kunnen verkopen. En je weet hoe koersgevoelig Pharming is voor de aandelenprinter
  12. forum rang 5 ffwachten nog 27 april 2024 00:09
    quote:

    Vertrouwen schreef op 26 april 2024 22:25:

    [...]

    U bent hypocriet !!!
    Jij zit zo diep in deze shit dat je de waarheden niet meer kan filteren uit de onwaarheden! Nog een beursdag of acht voor de volgende dreun. Die € 0,75 van Charlie blijkt dan toch te optimistisch te zijn... Zonder verliezers geen winnaars. Op naar de € 0,10. De zwever zwijgt in alle talen. Wel blijven plakken hoor, er zijn er een paar die wel profiteren, deze zitten vooral hoog in de pharming boom en jij bent slechts een luis in de pels, even krabben en....
  13. forum rang 6 Lord Apollyon 27 april 2024 06:33
    quote:

    Beur schreef op 26 april 2024 18:07:

    [...]Geheel moeten aflossen ? Nee, zeker niet. Dat zou onverstandig zijn geweest. Dan had er nog iets van 90M cash geresteerd. En dat zou alleen al met de te verwachten en lopende kosten voor resp. de nieuwe indicatie en OTL-105 en het verder in de markt zetten van Joenja een te groot beslag op de cashvoorraad gelegd hebben.

    Je kunt het niet volledig aflossen van de oude lening overigens ook beschouwen als een indicatie dat die cashvoorraad kennelijk niet binnen korte tijd door revenuen van Joenja fors aangevuld zal worden.
    Precies, dat laatste is ook mijn gedachte, vandaar mijn 'trigger' vraag
  14. forum rang 4 Kwiirk 27 april 2024 09:12
    quote:

    High Finance schreef op 26 april 2024 23:02:

    [...]

    Indien Pharming voor de aflossingsdatum in 2029 op zeg €1,50 noteert dan heeft het wel zeker zin voor de houders van de convertible om te converteren.
    Dan kunnen ze uitoefenen tegen €1,25 wat voor hen een winst van 20% betekend.
    Ho, ho, high finance, de koers van de convertible gaat boven €1,25 mee met de beurskoers, dus die 20% winst wordt ook verkregen door de convertible te verkopen.
4.629 Posts
Pagina: «« 1 ... 215 216 217 218 219 ... 232 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Logische herfinanciering Pharming

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links