Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,194 6 mei 2024 17:39
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 1,175 - 1,220
  • 7.621.396 Gem. (3M) 2,2M

PostNL-april 2024

733 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 37 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 JvH 26 april 2024 17:24
    quote:

    upsidedown schreef op 26 april 2024 16:58:

    Vanmiddag bij een mkb-er geweest. Verstuurd veel computer gerelateerde onderdelen per post. Hij begon online en heeft een klein fysiek zaakje geopend. Ik denk 80% online handel. Hij verstuurd alles met postnl. Betrouwbaarder vindt hij dan dhl en betere prijs dus betere prijs-kwaliteit verhouding.
    Ik denk dat de markt wat overdrijft met plusminus 1,25 voor postnl.
    Dat sowieso en ik denk dat er op korte termijn minimaal 2 euro op de borden staat...is een gevoel.(zal met het bod op Royal Mail te maken hebben..;))
  2. Naidas 26 april 2024 18:41
    quote:

    hvasd2 schreef op 26 april 2024 17:32:

    Opnieuw is die 1,20 Euro koers getest en ook lijkt het nu dat een aantal beleggers niet zonder Postnl in de porto het weekend in willen gaan.
    Zo is het! Ik had ze al op gemiddeld 1,40 en koop op dit niveau gestaag bij. Ik leg ze lekker op de plank en maar eens kijken wat Kretinsky voor effect op de koers gaat hebben.
  3. forum rang 4 JvH 26 april 2024 20:53
    quote:

    Naidas schreef op 26 april 2024 18:41:

    [...]

    Zo is het! Ik had ze al op gemiddeld 1,40 en koop op dit niveau gestaag bij. Ik leg ze lekker op de plank en maar eens kijken wat Kretinsky voor effect op de koers gaat hebben.
    Kwestie van tijd dat er een persbericht komt die zorgt voor een plus van 30 procent of meer. Kretinsky heeft het spel op de wagen gebracht middels zijn bod op IDS.
  4. forum rang 4 Trader Stef 26 april 2024 21:30
    quote:

    Naidas schreef op 26 april 2024 18:41:

    [...]

    Zo is het! Ik had ze al op gemiddeld 1,40 en koop op dit niveau gestaag bij. Ik leg ze lekker op de plank en maar eens kijken wat Kretinsky voor effect op de koers gaat hebben.
    Gisteren ging nog mijn restorder voor 1,202. Nu klaar met inkoop. GAK uiteindelijk op 1,431. Veel meer PostNL stukjes dan vooraf bedacht. Op dit moment grote min maar mijn 'overtuiging'' staat overeind. Er komt een bod op PostNL en/of de koers bereikt dit jaar (kortstondig) 2+ op eigen kracht. Huize Stef gaat voorlopig in de ruststand en hoopt er het beste van!
  5. forum rang 4 JvH 27 april 2024 07:06
    quote:

    hvasd2 schreef op 26 april 2024 23:02:

    Succes ermee in huizen Steff.. maar als trader zou je ook aan andere fondsen dan Post kunnen denken..
    Zijn er concreet nog andere fondsen waarvan een partij 30 procent belang heeft én een bod heeft uitgebracht op een bedrijf welke ze hiermee willen samenvoegen.
  6. forum rang 6 sportliefhebber 27 april 2024 08:09
    quote:

    JvH schreef op 27 april 2024 07:06:

    [...]

    Zijn er concreet nog andere fondsen waarvan een partij 30 procent belang heeft én een bod heeft uitgebracht op een bedrijf welke ze hiermee willen samenvoegen.
    Daarom zou je toch denken, dat er meer mensen zouden instappen op deze lage koers.
    Nu kan de koers laag worden gehouden door de dagelijkse kleine omzet, maar ik denk, dat we eind mei hoger varen met de koers. We gaan het zien.
  7. IMILLIONAIR 27 april 2024 09:38
    quote:

    sportliefhebber schreef op 27 april 2024 08:09:

    [...]
    Daarom zou je toch denken, dat er meer mensen zouden instappen op deze lage koers.
    Nu kan de koers laag worden gehouden door de dagelijkse kleine omzet, maar ik denk, dat we eind mei hoger varen met de koers. We gaan het zien.
    BUY LOW SELL HIGH
  8. IMILLIONAIR 27 april 2024 15:02
    quote:

    hvasd2 schreef op 27 april 2024 14:52:

    Heeft iemand een idee waarom K eerst bij British Mail
    Aan het bieden is ipv eerst bij Postnl?
    Wie zegt jou dat er géén onderhandelingen met postnl plaatsvinden ? Hij heeft via zijn Vesa Equity Investment S.à r.l. 30 procent postnl in handen, waarom zou hij dat anders doen. Hij wed op meerdere paarden.
  9. forum rang 4 JvH 27 april 2024 15:10
    quote:

    hvasd2 schreef op 27 april 2024 14:52:

    Heeft iemand een idee waarom K eerst bij British Mail
    Aan het bieden is ipv eerst bij Postnl?
    Ben ik blij mee, want ik had een verkooporder staan op 1,47 op de dag van de bekendmaking van het bod op Royal Mail. Dan waren ze gevlogen, terwijl de koers dan veel hoger zou zijn geweest. Nu verkooporder op 1,87 ook omdat er dan niet mee geshort kan worden.
  10. forum rang 4 Filasoft 27 april 2024 15:16
    quote:

    IMILLIONAIR schreef op 27 april 2024 15:02:

    [...]

    Wie zegt jou dat er géén onderhandelingen met postnl plaatsvinden ? Hij heeft via zijn Vesa Equity Investment S.à r.l. 30 procent postnl in handen, waarom zou hij dat anders doen. Hij wed op meerdere paarden.
    Denk dat het hem om royal mail te doen is en dat zijn belang in PostNL dient om te voorkomen dat een andere partij PNL overneemt.
  11. forum rang 5 upsidedown 27 april 2024 18:28
    quote:

    Trader Stef schreef op 10 april 2024 19:56:

    [...]

    Precies! Triggers, zowel positief als negatief, komen vaak op de meest onverwachte momenten.
    Jouw voorbeeld is meer gangbaar en zeker voor 2024 (ook) niet uitgesloten.

    Het blijft dobbelen maar ..... ik heb het sterke vermoeden dat na alle ellende teveel beleggers de handdoek in de ring hebben gegooid. Hiervoor zijn veel termen bedacht: capitulatie, oversold, overreactie etc. Ik hang (veelal) een zeer simpele strategie aan.
    Vanaf half september vorig jaar tot vorige week is PostNL in 1 streep gedumpt.
    Ik heb niets met TA maar een oude rot, ben zelf ook niet meer de jongste, geloofde maar in 1 ding.
    Zolang het gat tussen het 40 dgem tov het 200 dgem steeds groter wordt (naar beneden versnelt het 40 dgem tov 200 dgem) van het aandeel afblijven. Tenzij je denkt dat het bedrijf failliet (dan sowieso afblijven) gaat, laten gaan en afblijven. Vorig jaar november heb ik hiertegen gezondigd. Het gat was toen 31 cent.
    Het gat is gegroeid tot maximaal 37,5 cent en momenteel 35 cent.
    Hij zei dat je moet wachten tot het gat is verkleind vanaf 10% van de bodem: 37,5 - (0,1x37,5)=33,75.
    Ongelogen, dat was 1,5 week geleden.

    Hij stelde altijd heel duidelijk dat dit alleen opging voor dalende koersen. Bij stijgende koersen werkt het niet andersom.

    Afgezien van inklappende beurzen, fraude, incidenten etc (het blijft beleggen) werkt dit verbazend goed voor mij.
    Er jezelf altijd aan houden is het grote probleem. Dat blijkt maar weer eens. Kon me niet voorstellen dat het aandeel nog verder zou worden afgewaardeerd. Dus wel degelijk!
    Voor mij wordt het spannend als PostNL zich tussen 1,7 en 1,9 gaat bewegen. Wacht ik dan, ondanks mijn voornemen, tot 2+.
    Het partieel verkopen is helaas voor mij psychisch onmogelijk terwijl dat toch de geijkte route is.
    Enfin, dat maakt beleggen in essentie een saaie bezigheid en bestaat voornamelijk uit verdiepen, wachten en discipline.
    Wat denk je stef 7 mei 2024 1e positieve trigger? Of gaan de cijfers tegenvallen en gaan we richting 1,-?
  12. Belegger 27 april 2024 18:54
    quote:

    JvH schreef op 27 april 2024 15:10:

    [...]

    Ben ik blij mee, want ik had een verkooporder staan op 1,47 op de dag van de bekendmaking van het bod op Royal Mail. Dan waren ze gevlogen, terwijl de koers dan veel hoger zou zijn geweest. Nu verkooporder op 1,87 ook omdat er dan niet mee geshort kan worden.
    Ik heb mijn verkooporders allemaal gedelete.Een bod kan zomaar ver boven de 2 euro komen.
  13. forum rang 5 upsidedown 27 april 2024 19:00
    turbobb 1 maart 2022 10:34 op het postnl forum

    01 feb UBS
    kopen
    4,55
    27 jan Degroof Petercam
    kopen
    4,50
    26 jan Jefferies
    kopen
    4,50
    25 jan KBC Securities
    kopen
    4,90
    -----------

    DeWalt schreef op 1 maart 2022 14:10:

    Of EUR5 genoeg is weet ik niet, ze komen er denk ik een heel einde mee… EUR6 is a done deal verwacht ik.

    Maar waarom de tent eerst beter maken en dan pas bieden, klinkt onlogisch.

    Dus in het geval een bod wordt het eerst bv. 5,25 euro inclusief (cum) dividend, en daarna na wat weerstand excl. dividend. In totaal dan 5,52 bijvoorbeeld.
    Reactie van gpjf: 1 maart 2022 15:00
    Bedankt voor je reactie. Ik zit in dezelfde range te denken maar uiteraard is het de vraag of het bod er komt alhoewel ik dan wel de positie van K bijzonder vind. Als er een bod komt dan is dat iets volgens mij binnen een paar maanden maar wie zal het zeggen. Enfin het rendement is top , dus dat is ook goed!
    ---------
    Nog geen 2 jaar geleden. What happened?
  14. forum rang 4 Filasoft 28 april 2024 06:40
    quote:

    hvasd2 schreef op 27 april 2024 19:03:

    [...]

    Ook een mogelijkheid natuurlijk. Wel een staaltje high gambling dan ?
    Wat is meer high gambling: dit scenario of denken dat je PNL zomaar kan overnemen met de wetenschap dat een eerder bod van 5,75 door de nederlandse overheid geblokkeerd is?
733 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 37 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links