Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,680 17 mei 2024 10:33
  • -0,024 (-0,65%) Dagrange 3,662 - 3,700
  • 139.890 Gem. (3M) 1,4M

BAM mei 2024

568 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 29 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Zwijnash 2 mei 2024 20:27
    quote:

    axie schreef op 2 mei 2024 19:20:

    [...]

    In Ierland en UK doen ze vooral infrastructuur, klopt dat? Als ze in NL een gemiddelde marge halen van 5-6% (in lijn met de marge van Heijmans) betekent dit dus dat ze in de UK een marge halen van 3-4% als ze evenveel omzet hebben in beide landen. Is dit de marge (3-4%) wat je normaal gesproken op infrastructuur haalt? Waarom zit BAM dan nog uberhaupt in die business vraag ik me af? (Dus hoger risico met lagere marge)
    Vooral spoor , ziekenhuizen, grote gebouw en tegenwoordig energy transitie zoals water / transport van energie /telecom en ppp.
    Vroeger hadden VK beter marge, geloof dat zonder tegenvallers is het een beter markt ( normaal gesproken minder tegenvallers is verwacht omdat grote contracten zijn gedaan met 2 stage tenders dus minder risk ), ze proberen in NL de 2 stage te doen, als niet dan pakt Bam de werk niet omdat het te veel risk geeft
  2. axie 2 mei 2024 20:43
    quote:

    Zwijnash schreef op 2 mei 2024 20:27:

    [...]

    Vooral spoor , ziekenhuizen, grote gebouw en tegenwoordig energy transitie zoals water / transport van energie /telecom en ppp.
    Vroeger hadden VK beter marge, geloof dat zonder tegenvallers is het een beter markt ( normaal gesproken minder tegenvallers is verwacht omdat grote contracten zijn gedaan met 2 stage tenders dus minder risk ), ze proberen in NL de 2 stage te doen, als niet dan pakt Bam de werk niet omdat het te veel risk geeft
    Hmm..als de markt normaal gesproken beter is in de UK betekent dat de hit / tegenvaller in Q1 in UK/Ierland significant is 15-20 mio euro (minimaal 1% van de omzet). Maar hoeven ze dit niet conform de financiele regels te melden (dus de details van de tegenvaller)?
  3. forum rang 5 bartbas 2 mei 2024 21:31
    quote:

    axie schreef op 2 mei 2024 19:06:

    [...]

    Voor 8 mei hebben ze 0,52*272*/19 = 7,4 miljoen aandelen nodig om uit te keren. Volgens mij hadden ze in het register al 4,6 miljoen aandelen, dus 2,8 miljoen aandelen hebben ze extra nodig in drie handelsdagen. Dat moet toch een aardige stijging teweegbrengen?

    De ongeveer 8,5 miljoen extra aandelen via sharebuy back weten we niet wanneer dat gaat plaatsvinden (theoretisch de komende 12 maanden?). Dus de impact daarvan zal denk ik niet significant zijn.
    Bam zelf zegt dat ze morgen (vrijdag 3 mei met de inkoop van eigen aandelen voor een bedrag van 30 miljoen beginnen . Dat zegt echter niets over het tempo. Hoe lager de koers , hoe meer aandelen ze kunnen kopen. Dat is uiteindelijk in het voordeel van de aandeelhouders.
  4. forum rang 8 HenkdeV 2 mei 2024 21:33
    quote:

    Wilbdar schreef op 2 mei 2024 20:22:

    [...]dat klopt alleen als je op uw rekenmoment bent ingestapt. Als je er al meerdere jaren inzit is het een andere rekensom
    Ik room ieder jaar mijn winst af op 31 december.
    Op 1 januari begin ik weer op nul. Met de slotkoersen van het jaar daarvoor.

    Maar voor het jaarrendement op een aandeel begin je sowieso altijd met de slotkoers van het jaar daarvoor.
  5. forum rang 6 Zwijnash 2 mei 2024 22:04
    quote:

    Wilbar schreef op 2 mei 2024 20:22:

    [...]dat klopt alleen als je op uw rekenmoment bent ingestapt. Als je er al meerdere jaren inzit is het een andere rekensom
    Niet per se - zit in Bam 10+ jaren maar koopt wat bij en af toe wat verkocht, door bij te kopen op lager koers en met aankomende dividend is mij gemiddelde rond 2,22..

    Dus wat geduld en wat bij kopen en af en toe wat verkopen is het beste te doen
  6. forum rang 6 Zwijnash 2 mei 2024 22:11
    quote:

    axie schreef op 2 mei 2024 20:43:

    [...]

    Hmm..als de markt normaal gesproken beter is in de UK betekent dat de hit / tegenvaller in Q1 in UK/Ierland significant is 15-20 mio euro (minimaal 1% van de omzet). Maar hoeven ze dit niet conform de financiele regels te melden (dus de details van de tegenvaller)?
    Since Joost de ceo is geworden geven ze minder info over dit , vroeger had zijn voorganger meer info gegeven en dat was niet te goed van de koers - in bericht vandaag van Bam staat over een vertraging van een Brits project - zie blad 2

    Waarschijnlijk is het deze project

    BAM Co-op Live Arena opening delayed yet again

    www.constructionenquirer.com/2024/05/...
  7. JVDP 2 mei 2024 22:19
    quote:

    axie schreef op 2 mei 2024 20:43:

    [...]

    Hmm..als de markt normaal gesproken beter is in de UK betekent dat de hit / tegenvaller in Q1 in UK/Ierland significant is 15-20 mio euro (minimaal 1% van de omzet). Maar hoeven ze dit niet conform de financiele regels te melden (dus de details van de tegenvaller)?
    Als de winst (beduidend) lager wordt dan verwacht of een begroot verlies hoger, moet een bedrijf een winstwaarschuwing uitdoen, maar dat hoeft niet gespecificeerd te worden per project, al mag dat natuurlijk wel.
  8. forum rang 5 bartbas 3 mei 2024 08:05
    Iex niet somber over Bam

    De resultaten waren teleurstellend. Vooral de lagere ebitda viel daar bij op. Pijn zat hem behalve in het Verenigd Koninkrijk ook in Denemarken. Positief is toename werkvoorraad en de kapitaalratio. Bam kan stootje hebben. Tegenvallers in de bouw horen er bij. Wat verdere toekomst ziet er goed uit. Iex baseert dat op de situatie in Nederland, waar veel werk ligt in de woningbouw, infra en nutsvoorzieningen. Opvalt dat niet gesproken wordt over het kinderziekenhuis en de vooruitzichten in Gr. Brittain en Ireland.
    Vanwege onzekerheid rond de uitslag van het fiod - onderzoek geeft Iex geen koersdoel af. Advies blijft een voorzichtige hold.

    Het valt me ook in andere publicaties op dat het. Kinderziekenhuis in Ierland nergens meer een item is. In mijn hoofd zit dat daar nog flinke choe eelheden extra werk betwist worden en dat de onzekerheid daarover een koersdrukkend effect heeft . Kan iemand daar meer over zeggen ?

    Bb
  9. forum rang 10 voda 3 mei 2024 08:33
    BAM start aandeleninkoopprogramma
    03-mei-2024 08:32

    In totaal ruim 7 miljoen gewone aandelen.

    (ABM FN-Dow Jones) BAM start vrijdag met een aandeleninkoopprogramma van ruim 7 miljoen gewone aandelen. Dit meldde de Nederlandse bouwer vrijdag voorbeurs.

    De bouwer koopt de aandelen in om het verwateringseffect als gevolg van de uitgifte van stockdividend te compenseren. In totaal wil BAM 7.216.389 gewone aandelen inkopen. Daarnaast omvat het programma de inkoop van eigen aandelen ter waarde van circa 30 miljoen euro, zoals in februari al werd aangekondigd.

    Een onafhankelijke broker voert het inkoopprogramma uit. Het programma loopt tot uiterlijk 31 december 2024.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  10. axie 3 mei 2024 08:51
    quote:

    HenkdeV schreef op 3 mei 2024 08:03:

    Bij BAM zal de marge dit jaar uitkomen tussen de 4% en de 6%, dat is best wel een grote bandbreedte. En qua winstgevendheid een groot verschil.

    Heijmans geeft aan een marge van minimaal 6,5% te behalen, dat geeft wat meer zekerheid.
    Gisteren zag je dus de reden waarom, het BAM bestuur durft een kleinere marge op de bandbreedte blijkbaar niet aan. De kans op tegenvallers bij de infra is nog groot waar BAM veel omzet uit haalt (ondanks de 2-stage tendering). Als ze de relatieve omzet uit residentials omhoog weeg te brengen (wat in NL op middellange termijn zeker gaat gebeuren), dan kan dit wel veranderen. Bij de Europese top bouwers is 5-6% marge ook de norm als we het ABN rapport mogen geloven.
  11. axie 3 mei 2024 08:52
    quote:

    voda schreef op 3 mei 2024 08:33:

    BAM start aandeleninkoopprogramma
    03-mei-2024 08:32

    In totaal ruim 7 miljoen gewone aandelen.

    (ABM FN-Dow Jones) BAM start vrijdag met een aandeleninkoopprogramma van ruim 7 miljoen gewone aandelen. Dit meldde de Nederlandse bouwer vrijdag voorbeurs.

    De bouwer koopt de aandelen in om het verwateringseffect als gevolg van de uitgifte van stockdividend te compenseren. In totaal wil BAM 7.216.389 gewone aandelen inkopen. Daarnaast omvat het programma de inkoop van eigen aandelen ter waarde van circa 30 miljoen euro, zoals in februari al werd aangekondigd.

    Een onafhankelijke broker voert het inkoopprogramma uit. Het programma loopt tot uiterlijk 31 december 2024.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
    De vorige keren dat de Brokers hebben ingekocht heeft dit volgens mij niet echt tot hogere koersen geleid. Deze brokers worden denk ik ook op basis van een bonus uitbetaald? Hopelijk dat het nu anders is (door inkoop van aandeel van 30 mio) en wel tot hogere koersen leidt.
  12. forum rang 8 aextracker 3 mei 2024 09:01
    Dramadag en neerwaartse koers effect ( euro 0.45\aandeel = 10%) in een nerveuze markt valt mij dan toch alles sinds mee.

    's bekijken of de koers einde week \ einde maand euro 3.40\aandeel weet te behouden.
    Lukt dat, lijkt het kansrijke herstel aanstaande.
    Lukt dat niet, blijft de weg omlaag gericht vooralsnog een logischer ontwikkeling.

    Gebouwd moet er (blijvend) gaan worden................
  13. forum rang 5 bartbas 3 mei 2024 09:05
    Het Fd over bam vandaag. persgesprek joosten 2-5-2024 selectie van enkele punten

    Vertraging van van projecten in VK en ierland grootste boosdoener. Slokte mooie winsten uit wegen en spoorwegenaanleg op. Winstdaling is ook voor belangrijk deel te verklaren uit de eenmalige verkoop van een kantoor in het het erste kwartaal van 2023. Issues met onderaannemers speelden een rol bij de vertragingen. Meer wilde Joosten er niet over kwijt. Bouwsector in Vk is op dit moment lastig. In juli zal hij daar bij de kwartaal rapportage meer over zeggen. Omzet in VK en Ierland i 2023 3,1 miljard, in Nederland 3.0. Winst (Ebitha) was in in Nederland in 2023 179 miljoen en overzee 122 miljoen. Procentueel en absoluut dus aanzienlijk lager dan in Nederland.
    OP korte termijn blijven de omstandigheden voor bam uitdagend door hogere rente en politieke onzekerheden. In het eerste kwartaal van 2024 verkocht bam tweemaal zoveel huizen als in dezelfde periode van 2023. Totaal zal , hoewel voorspellen lastig is, ongeveer uitkomen op zelfde jaaraantal van 1700 woningen. Hij signaleert een terughoudende opstelling bij beleggers in de woningmarkt. i nederland. Ook in het Vk blijven investeringsbeslissingen van institutionele belegger uit van wege de hoge rente.
    Bb
  14. forum rang 8 HenkdeV 3 mei 2024 09:08
    quote:

    bartbas schreef op 3 mei 2024 08:05:

    Iex niet somber over Bam

    De resultaten waren teleurstellend. Vooral de lagere ebitda viel daar bij op. Pijn zat hem behalve in het Verenigd Koninkrijk ook in Denemarken. Positief is toename werkvoorraad en de kapitaalratio. Bam kan stootje hebben. Tegenvallers in de bouw horen er bij. Wat verdere toekomst ziet er goed uit. Iex baseert dat op de situatie in Nederland, waar veel werk ligt in de woningbouw, infra en nutsvoorzieningen. Opvalt dat niet gesproken wordt over het kinderziekenhuis en de vooruitzichten in Gr. Brittain en Ireland.
    Vanwege onzekerheid rond de uitslag van het fiod - onderzoek geeft Iex geen koersdoel af. Advies blijft een voorzichtige hold.

    Het valt me ook in andere publicaties op dat het. Kinderziekenhuis in Ierland nergens meer een item is. In mijn hoofd zit dat daar nog flinke choe eelheden extra werk betwist worden en dat de onzekerheid daarover een koersdrukkend effect heeft . Kan iemand daar meer over zeggen ?

    Bb
    Joosten, maar die houdt zijn kaken op elkaar.

    ABN rekende er 0,70 euro per aandeel voor.
    Het koersdoel werd daardoor geen 6,50 euro maar 5,80 euro.
    Scheelt toch mooi ruim 200 miljoen.

    Het koersdoel lijkt mij op dit moment wel erg royaal.

    Vind een voorzichtige hold van IEX nou niet echt getuigen van veel vertrouwen.
568 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 29 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Tegenvallers drukken resultaten BAM

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links