Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ASML Holding AEX:ASML.NL, NL0010273215

  • 870,800 31 mei 2024 17:39
  • -10,200 (-1,16%) Dagrange 870,000 - 901,900
  • 1.325.837 Gem. (3M) 519,1K

ASML 2024

6.814 Posts
Pagina: «« 1 ... 316 317 318 319 320 ... 341 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Stork 49 20 mei 2024 08:06
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 19 mei 2024 04:41:

    [...]
    Nogmaals, niet teveel lof. Ik schrijf hier met een zekere 'bevrijding'.
    Drie jaar geleden ben ik voor slokdarmkanker behandeld: chemo + bestraling + operatie. A priori overlevingskans voor ouderen 25%.
    Had diverse discussies met de betrokken radio-oncologe. Een leuk en geïnteresseerd mens, zij legde mij dingen uit, en ik haar over het echte fysische verschil tussen de diverse maten en eenheden voor straling.

    Enfin, ik ben inmiddels 'schoon verklaard', al zal eten voor mij nooit meer hetzelfde zijn. Nog wel met een stuk rubber in de armzalige rest van wat ooit mijn maag+slokdarm waren. Het gevolg van een 'naaifout". "Ach, kan gebeuren", zeiden de chirurgen, veel eenvoudiger volk dan echte oncologen.
    Nou nee, zei ik bij latere evaluatiebijeenkomsten. "Googelen jullie maar eens..."
    In Europa was zo'n fout nog nooit voorgekomen. In de VS een enkele keer.

    Via een 2de operatie, een week na de eerste, probeerde men dat te herstellen. Eerst door de meest erge gastrocopie die ik ooit meegemaakt heb. Mensen met ervaring weten dat dat geen lolletje is. Dat mislukte.
    Diezelfde dag nog de verhoopte hersteloperatie. Wederom onder narcose, De ervaren 'sergeant-majoor' die de leiding heeft over al het voorbereidingsgebeuren zei me: "Dit gaat geen zware operatie worden. Toch vinden we het spannend, want dit hebben we nog nooit meegemaakt".

    Dat was een eufemisme. Enkele dagen later zei ik tegen de chirurgen: "Volgens mij is jullie fout een wetenschappelijk artikeltje waard, ik ben bereid als de patiënt in kwestie te getuigen.'
    Maar nee, chirurgen zijn vooral ambachtslieden, veel minder wetenschappers.

    Toch waardering voor die lui. Een slokdarmoperatie is geen open borstkas-operatie. Alles gaat van onder af en via de rug door vele openingen voor de apparatuur. Te volgen met lensjes aan optische draadjes.
    Geen ribben doorgezaagd dus. Wel je middenrif op vele plekken doorboord (kan nu minder goed tillen), en destijds een een lang en pijnlijk gat in de rug voor de zg. thorax drain.
    Tja, het blijft een zware operatie. Nooit meer pijn gehad dan een uur nadat ik na 13 uur bijkwam.

    Toch voel ik me bevrijd. Ik ben oud, nog niet zo extreem oud als mijn moeder die op haar 100ste nog burgemeester Marcouch op bezoek kreeg. Het was een mooi gebeuren: een oergereformeerde moeder die dankbaar was voor de aandacht en waardering van een moslim.

    Zo hoort het. Twee jaar geleden hebben we haar begraven, in mijn ogen de meest wijze vrouwe ooit, al had ze niet meer dan wat men vroeger de 'huishoudschool' noemde.
    Door haar en haar alleen kon ik natuurkunde gaan studeren, en kan ik hier soms misschien nog wat zinnigs debiteren.
    jouw verhaal maakt het hier allemaal wat menselijker in een soms wel heel zakelijke en heel eenzijdige omgeving: een opsteker om ook eens anders naar het leven te kijken!
  2. forum rang 8 zjeeraar 20 mei 2024 09:49
    quote:

    voda schreef op 20 mei 2024 08:32:

    Belegger waardeert massale inkoop van eigen aandelen: ’Beter dan slechtrenderende investering’

    www.telegraaf.nl/financieel/949316045...
    Idd, die waardering zie je dan ook nu weer direct terug in de (rode) koers.......het blijft een onnavolgbare vertoning ook bij goede berichten.......
  3. forum rang 8 zjeeraar 20 mei 2024 09:57
    quote:

    voda schreef op 20 mei 2024 08:32:

    Belegger waardeert massale inkoop van eigen aandelen: ’Beter dan slechtrenderende investering’

    www.telegraaf.nl/financieel/949316045...
    Gelukkig zijn er toch nog instellingen die het wel begrijpen......chapeau .....

    Chipmachinemaker ASML krijgt een opwaardering van kredietbeoordelaar Fitch.
    De waardering van de uitstaande schulden van het concern uit Veldhoven gaat van een al gunstige A-status naar A+, meldt Fitch.
  4. Souljunk 20 mei 2024 10:01
    quote:

    zjeeraar schreef op 20 mei 2024 09:49:

    [...]

    Idd, die waardering zie je dan ook nu weer direct terug in de (rode) koers.......het blijft een onnavolgbare vertoning ook bij goede berichten.......
    Voor mij is de deadline donderdag. Als het nog steeds op die 850 blijft kleven dan verkoop ik ASML. Ik koop dat in juli weer bij.
    Het is jammer dat dit aandeel blijft hangen en alleen maar tijdens bekendmaking van kwartaalcijfers in beweging komt.
  5. forum rang 4 swiss dutch 20 mei 2024 11:15
    quote:

    Souljunk schreef op 20 mei 2024 10:01:

    [...]

    Voor mij is de deadline donderdag. Als het nog steeds op die 850 blijft kleven dan verkoop ik ASML. Ik koop dat in juli weer bij.
    Het is jammer dat dit aandeel blijft hangen en alleen maar tijdens bekendmaking van kwartaalcijfers in beweging komt.
    Begin maar alvast te verkopen:-)
  6. forum rang 6 Marcel H. 20 mei 2024 12:18
    quote:

    Souljunk schreef op 20 mei 2024 10:01:

    [...]

    Voor mij is de deadline donderdag. Als het nog steeds op die 850 blijft kleven dan verkoop ik ASML. Ik koop dat in juli weer bij.
    Het is jammer dat dit aandeel blijft hangen en alleen maar tijdens bekendmaking van kwartaalcijfers in beweging komt.
    Ga maar voorzichtig van start en gooi je pakket niet ineens volledig in de verkoop.
  7. Nice guy 20 mei 2024 12:32
    quote:

    Souljunk schreef op 20 mei 2024 10:01:

    [...]

    Voor mij is de deadline donderdag. Als het nog steeds op die 850 blijft kleven dan verkoop ik ASML. Ik koop dat in juli weer bij.
    Het is jammer dat dit aandeel blijft hangen en alleen maar tijdens bekendmaking van kwartaalcijfers in beweging komt.
    Ik snap je redenering niet. Waarom nu verkopen en in juli weer terug kopen?
    - 2x kosten en de (waarschijnlijke) tussentijdse stijging gaat aan je voorbij dus waarschijnlijk moet je in juli duurder terugkopen.

    Zoals de grootste belegger aller tijden ooit zei:

    “the stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient.”
    Real investing (as opposed to speculating or gambling) takes time above all else, so it pays to be patient.
  8. Souljunk 20 mei 2024 12:37
    quote:

    Marcel H. schreef op 20 mei 2024 12:18:

    [...]

    Ga maar voorzichtig van start en gooi je pakket niet ineens volledig in de verkoop.
    Ik beleg in verschillende aandelen, het is enkel ASML die ik waarschijnlijk volledig in de verkoop gooi. Vervolgens breid ik mijn andere investeringen uit. Ik geef het tot donderdag omdat de avond daarvoor kwartaalcijfers van NVIDIA bekend zal worden gemaakt. Als ASML zelfs bij NVIDIA geen stijging meer kan vertonen, dan weet ik het ook niet meer.

    Verder omdat ik verkoop betekent niet dat ik een korte termijn belegger ben. Op lange termijn verwacht ik een groei wanneer de kwartaalcijfers bekend worden gemaakt. Dat betekent niet dat ik 2 maanden lang mijn geld stil zal laten liggen als het zo duidelijk is gegeven dat we een groei zullen zien tijdens de periode van de kwartaalcijfers.
  9. Souljunk 20 mei 2024 12:42
    quote:

    Nice guy schreef op 20 mei 2024 12:32:

    [...]

    Ik snap je redenering niet. Waarom nu verkopen en in juli weer terug kopen?
    - 2x kosten en de (waarschijnlijke) tussentijdse stijging gaat aan je voorbij dus waarschijnlijk moet je in juli duurder terugkopen.

    Zoals de grootste belegger aller tijden ooit zei:

    “the stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient.”
    Real investing (as opposed to speculating or gambling) takes time above all else, so it pays to be patient.
    Na zoveel indicatoren verwacht ik de komende 2 maanden geen beweging bij ASML. Het is niet zo dat ik mijn geld vervolgens op mijn spaarrekening ofzo stort. Met dat geld koop ik vervolgens andere aandelen die wel groeien. Ja in juli zal ik ASML wel wat duurder terugkopen, maar als ik mijn winst die ik afgelopen 2 maanden heb gemaakt erbij telt, dan is dat voor mij voordelig.

    Ik heb dat vaak zo gedaan. Betekent overigens niet dat het ook echt ''altijd'' werkt, want er zijn ook periodes dat ik verkeerde beslissingen heb genomen en dat ik verder verlies maakt op die ''andere'' aandelen. Maar op de 8/10 werkt het.
  10. forum rang 6 Marcel H. 20 mei 2024 12:56
    quote:

    Souljunk schreef op 20 mei 2024 12:37:

    [...]

    Ik beleg in verschillende aandelen, het is enkel ASML die ik waarschijnlijk volledig in de verkoop gooi. Vervolgens breid ik mijn andere investeringen uit. Ik geef het tot donderdag omdat de avond daarvoor kwartaalcijfers van NVIDIA bekend zal worden gemaakt. Als ASML zelfs bij NVIDIA geen stijging meer kan vertonen, dan weet ik het ook niet meer.

    Verder omdat ik verkoop betekent niet dat ik een korte termijn belegger ben. Op lange termijn verwacht ik een groei wanneer de kwartaalcijfers bekend worden gemaakt. Dat betekent niet dat ik 2 maanden lang mijn geld stil zal laten liggen als het zo duidelijk is gegeven dat we een groei zullen zien tijdens de periode van de kwartaalcijfers.
    Nvdia had dit jaar een koersstijging van 100%, ASML slechts 25%. Nu begrijp ik pas jouw twijfel.
    Het gras is elders groener.
6.814 Posts
Pagina: «« 1 ... 316 317 318 319 320 ... 341 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Advieswijziging ASML

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links